هفته نامه تاريخ شفاهي
 



 
          شماره 66    |    23 فروردين 1391

   


 

دوره آموزشی «تدوین تاریخ شفاهی جنگ» برگزار می شود


تقدیر جایزه ادبی شهید آوینی از کتاب «پاسیاد پسر خاک»


مجموعه‌ای جدید از تاریخ شفاهی دفاع‌مقدس تدوین می‌شود


صیادشیرازی، صاحب‌دلی با یونیفرم نظامی


زیبایی خاطرات دفاع‌مقدس، حاصل ایثار است


اولویت نشر آثار جامع برای تاثیرگزاری به روز


«هنر انقلاب» با 57 پوستر منتشر شد


ترور سرلشگر فرسیو


مسافر مهتاب


مقایسه تحلیلی خاطره‌‌نگاری با تاریخ شفاهی-2


پاسداشت بیست و هفتمین سالگرد شهادت مرحمت بالازاده


مسافر «جاده‌های سربی» به مقصد رسید


سرداران امروز، فراموش شدگان فردا


شخصی‌سازی تاريخ


تاریخ شفاهی جنوب شرق‌آسیا ـ45


 



مجموعه‌ای جدید از تاریخ شفاهی دفاع‌مقدس تدوین می‌شود

صفحه نخست شماره 66

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی باغ‌ موزه دفاع‌مقدس از تدوین مجموعه چند جلدی و جدید از تاریخ شفاهی دفاع‌مقدس خبر داد. این مجموعه قرار است به عنوان سندی از وقایع آن دوران در اختیار مخاطبان و محققان قرار گیرد.

قاسم قاسم‌خانی در گفت‌وگو با خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، اظهار كرد: تاكنون 400 ساعت مصاحبه با فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران در سطوح مختلف از رسته‌های نیروهای هوایی، زمینی و دریایی و نیز رزمندگان جهاد سازندگی انجام شده است.

وی ادامه داد: گروهی 60 نفره‌‌ در باغ موزه دفاع‌مقدس با گذراندن دوره‌های تدوین تاریخی شفاهی، متن‌های مصاحبه‌ها را پیاده‌سازی، ویرایش و تدوین می‌كنند.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی باغ‌ موزه دفاع‌مقدس درباره آثار منتشر شده با موضوع تاریخ شفاهی دفاع‌مقدس و تفاوت این مجموعه با این آثار گفت: ما هنوز در حال گردآوری منابع و مصاحبه با افراد مختلف هستیم و بر این باوریم كه این مجموعه كتاب اطلاعات غنی‌تری را از آثار منتشر شده در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. هر چند كه ما از كتاب‌های منتشر شده هم استفاده می‌كنیم.

قاسم‌خانی تدوین مجموعه تاریخ شفاهی دفاع‌مقدس را تولید سندی برای گفته‌های راویان خاطرات دانست و افزود: وقتی مخاطبان برای بازدید به باغ موزه می‌آیند با توجه به میزان علاقه به موضوعات، اطلاعات در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود. در این میان اگر محقق یا مراجعه كننده‌ای به اطلاعات بیشتری احتیاج داشته باشد مستندات این مجموعه به وی معرفی خواهند شد.

وی در پایان گفت: هنوز نامی برای این مجموعه انتخاب نكرده‌ایم، اما مرحله تدوین این كتاب‌ها را از خرداد ماه سال 1391 آغاز خواهیم كرد.

خبرنگار : اکرم دشتبان

منبع: خبرگزاری کتاب ايران (IBNA)


 
  
نام

پست الكترونيك
نظر شما
کد امنیتی

 

 

       تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.