شماره 4    |    10 آذر 1389



برگزيده قطعه‌هاي ادبي روزنامه‌هاي دوران جنگ كتاب مي‌شوند

گزيده‌اي از قطعه‌هاي ادبي و خاطرات دوران دفاع‌مقدس كه در مطبوعات دوران جنگ تحميلي عراق عليه ايران منتشر شده‌اند، به كوشش كامران شرفشاهي در كتاب "بهار در دست‌هاي توست" جاي داده شده و توسط انتشارات تجلي‌مهر به چاپ خواهند رسيد.

كامران شرفشاهي تصريح كرد: 10 قطعه ادبي و خاطرات مرتبط با جنگ تحميلي عراق عليه ايران و منتشر شده در روزنامه‌هاي دهه 60 تاكنون، براي كتاب "بهار در دست‌هاي توست" ‌انتخاب شده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: اين آثار، نشانگر نگرش‌ها و احساسات اهالي قلم درباره حماسه دفاع‌مقدس است كه به صورت پراكنده در مطبوعات به چاپ رسيده‌اند و در حال حاضر، فرصتي براي گردآوري و انتشار آن‌ها در قالب كتاب فراهم شده است.
 
نويسنده كتاب "فصل آبي پرواز" درباره تفاوت محتواي قطعه‌هاي ادبي دهه‌‌هاي 60 تاكنون گفت: آثار خلق شده در دوران جنگ، نگاهي حماسي دارند و به بيان مظلوميت‌ها و جلوه‌هاي ايثار و ازخودگذشتگي پرداخته‌اند. اما با فاصله گرفتن از جنگ، دلتنگي‌ها و حس نوستالژيك نسبت به دفاع‌مقدس در قطعات ادبي به چشم مي‌خورند.

شرفشاهي كه خاطرات كتاب "بهار در دست‌هاي توست" را به 2 بخش تقسيم كرده، افزود: قسمت اول خاطرات، جبهه‌هاي نبرد و روزهاي بمباران را توصيف مي‌كنند و در بخش ديگر، تبعات پس از جنگ و مسايل آن‌ها روايت شده‌اند.

وي در پايان يادآور شد: كتاب "بهار در دست‌هاي توست" توسط انتشارات تجلي‌مهر وارد بازار نشر خواهد شد.

نویسنده: مريم اسدی جعفری
منبع: خبرگزاری کتاب ايران (IBNA)


http://www.ohwm.ir/show.php?id=90
تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.