شماره 20    |    31 فروردين 1390



تدوين خاطرات دفاع مقدس 200 فرمانده آغاز شد

خاطرات 200 تن از فرماندهان عالي رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از دوران جنگ تحميلي عراق عليه ايران، به همت مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس، تدوين و منتشر خواهند شد. نگارش خاطرات 5 تن از فرماندهان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اين پروژه حوزه تاريخ‌شفاهي جنگ، از اواخر سال 1388 و با مشاركت جمعي از راويان، نويسندگان و محققان دفاع‌مقدس آغاز شده است.

مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس سعي كرده كه تدوين خاطرات هر فرمانده را به راوي مخصوص وي در هر عمليات بسپارد تا استناد و تسلط بر موضوع اثر حفظ شود. چون راويان فرماندهان در هر عمليات، متفاوت بوده‌اند.

اين هدايت‌گران دفاع مقدس از ميان فرماندهان قرارگاه‌ها تا سطوح فرماندهان لشكرها و حوزه‌هاي پشتيباني و رزم سپاه پاسداران انتخاب شده‌اند. پروژه تدوين خاطرات و تاريخ شفاهي اين 200 فرمانده عالي رتبه سپاه، حدود 5 سال به طول خواهد انجاميد.

در حال حاضر، ضبط و تدوين خاطرات 5 تن از فرماندهان آغاز شده كه از جمله آن‌ها مي‌توان به سرداران "احمد غلام‌پور"، فرمانده قرارگاه كربلا و "احمد رستگارپناه"، يكي از فرماندهان قرارگاه عملياتي شمال غرب سپاه پاسداران اشاره كرد.

خبرنگار : مريم اسدی جعفری

منبع: خبرگزاری کتاب ايران (IBNA)


http://www.ohwm.ir/show.php?id=451
تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.