شماره 17    |    25 اسفند 1389



"ادبيات انقلاب"، اولويت مراكز استاني حوزه‌هنري در سال 90

گردهمايي مسوولان دفترهاي مطالعات و ادبيات پايداري حوزه‌هاي هنري بهار 90 برپا خواهد شد.

حسين نصرالله زنجاني، مسوول دفتر مطالعات و ادبيات پايداري اداره كل استان‌هاي حوزه‌هنري، آموزش و تقويت نويسندگان و توجه به ادبيات انقلاب اسلامي را به عنوان اولويت‌هاي اين دفتر در سال 1390 اعلام كرد.
حسين نصرالله زنجاني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به تببين عملكرد دفتر مطالعات و ادبيات پايداري اداره كل استان‌هاي حوزه هنري در سال 89 پرداخت و اظهار داشت: اين دفترها در تمام استان‌ها فعال شده‌اند. مسوولان دفاتر مطالعات و ادبيات پايداري، از ميان نويسندگان ادبيات انقلاب اسلامي و دفاع‌مقدس انتخاب شده‌اند و اغلب آن‌ها صاحب تاليفاتي در اين عرصه هستند.

وي تصريح كرد: گردهمايي مسوولان دفترهاي مطالعات و ادبيات پايداري حوزه‌هاي هنري سراسر كشور در نخستين فصل سال 1390 برپا و برنامه‌هاي پيش‌رو تبيين خواهند شد.

نويسنده كتاب "مزد مقاومت" خاطرنشان كرد: آموزش و تقويت نويسندگان و توجه به ادبيات انقلاب اسلامي، جزء اولويت‌هاي دفتر مطالعات و ادبيات پايداري در سال 1390 قرار خواهند گرفت.

زنجاني با اشاره به تدوين و انتشار حدود 60 عنوان كتاب در مراكز حوزه‌هنري در سال 1389 با موضوع‌هاي انقلاب و جنگ، خاطرنشان كرد: غالب اين كتاب‌ها به دوران دفاع‌مقدس پرداخته‌اند و اكثر آثار در قالب تاريخ‌شفاهي و خاطرات نوشته شده‌اند.

خبرنگار : مريم اسدی جعفری

منبع: خبرگزاری کتاب ايران (IBNA)


http://www.ohwm.ir/show.php?id=398
تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.