شماره 12    |    20 بهمن 1389



نسل قديم جامعه زرتشتي، خاطرات انقلاب را بازگو مي‌كنند

هموطنان ايراني غير مسلمان با حضور محسوس خود در تمامي مراحل برگ تاريخ براي پاسداشت كشور و مرز نقش خود را به خوبي ايفا كرده‌اند.
ايلنا : رييس انجمن زرتشتيان كشور گفت: نسل قديم جامعه زرتشتيان كه همواره حضوري فعال و چشمگير را در دوران انقلاب داشتند، خاطرات تلخ شيرين خود را براي نسل جوان امروزي بيان مي‌كنند.
به گزارش ايلنا ، به نقل از كميته اطلاع‌رساني و ارتباطات ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي، «رستم خسروياني»، هدف از اجراي برنامه‌هاي ويژه دهه فجر را بازگو كردن خاطرات انقلاب در اين ايام بيان كرد و گفت: علاوه بر اقشار مختلف، افراد سالخورده‌اي كه تمام وقايع آن دوران را به خاطر دارند، خاطرات خود را براي نسل جوان و نوجوان كه نيازمند آگاهي و آشنايي با فعاليت‌هاي آن دوران هستند، بازگو خواهند كرد.
وي گفت: برنامه‌هاي مختلفي مثل نمايش عكس، اسلايد، فيلم و تعريف خاطره از مهم‌ترين برنامه‌هايي است كه در اين ايام تدارك ديده شده است.
وي در ادامه از برگزاري مسابقات ورزشي خبر داد و گفت: اين مسابقات روز جمعه 15 بهمن ماه انجام مي‌شود، آموزشگاه‌هاي زرتشتي نيز در روز دوشنبه 18 بهمن در جشنگاه خسروي برنامه‌هاي مخصوص خود را ارايه مي‌دهند.
وي گفت: روز سه‌شنبه 19 بهمن ماه نيز به سمت آرامگاه قصر فيروزه مي‌رويم تا با حضور خود ياد و خاطره جانباختگان را گرامي بداريم و در صبح جمعه 22 بهمن ماه نيز در راهپيمايي با شكوه ملت ايران شركت خواهيم كرد.
خسروياني با بيان اينكه هموطنان ايراني غير مسلمان با حضور محسوس خود در تمامي مراحل برگ تاريخ براي پاسداشت كشور و مرز نقش خود را به خوبي ايفا كرده‌اند ، افزود: در شروع انقلاب و در دوران جنگ تحميلي همه هموطنان دست به دست هم دادند تا با دادن خون شهيدان خود اين انقلاب را به ثمر بنشانند.

منبع: خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران - سرويس: دين و معارف اسلامي


http://www.ohwm.ir/show.php?id=268
تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.