شماره 186    |    19 آذر 1393



در جستجوی خاطرات ورن توست

ساکنان بخش وارنز توستWarren’s Touisset در ایالت رودآیلند در شمال شرق آمریکا که در اوایل دهه 1900 زندگی یا کار کرده‏اند برای شرکت در طرح تاریخ شفاهی که توسط انجمن حفظ وارن راه اندازی شده است دعوت می‏شوند.


اعضای تیم انجمن تاریخ شفاهی جلسه‏ای را در مرکز بزرگ شهر وارن در ساعت 10 صبح روز جمعه 24 اکتبر جهت جمع آوری اطلاعات در خصوص وقایع معروف در توست و نیز پیشنهادات برای مباحث مورد مصاحبه در طرح تاریخ شفاهی که برگزار کرد.


ساکنانی که روایت‏ها‏یی درباره زندگی اولیه درباره شهر توست دارند یا مردم آنجا را می‏شناسند به طور مشخص درنظر گرفته می‏شوند. گروه داوطلبان طرح‏ها و ایده‏ها‏ی جمع‏آوری شده از طریق ساکنان در مورد سرنخ‏ها‏ی ممکن و موضوعات و وقایع جالب و افرادی که مصاحبه می‏کنند را مورد بحث قرار می‏دهند.


داگ هینمن Doug Hinman پژوهشگر جامعه شناس می‏گوید: «امیدواریم که اطلاعاتی در مورد زندگی در شهر توست گردآوری کنیم که به طور معمول نشود آن را ضبط کرد. روایت‏ها‏ی شخصی- شرحی از اجتماع تابستانی ساحلی، شیوه زندگی مردم، این که چطور در مردم انگیزه ایجاد شود. همه این‏ها‏ جزئیاتی هستند که معمولاً در ثبت عمومی و روزنامه‏ها‏ی اولیه یافت نمی شوند.»


همچنین از داوطلبان خواسته می‏شود پرسشنامه‏ها‏ی بیانگر موضوعات و موارد مورد علاقه خود را پر کنند در مرحله بعدی با مصاحبه شوندگان تماس برقرار خواهند کرد و ترتیبی اتخاذ خواهد شد که با آنها مصاحبه و از روایت‏ها‏یشان مستندسازی شود.


آقای هینمن می‏گوید: «ما می‏دانیم مردم بسیاری در شهر وارن زندگی می‏کنند که بعضی از آنها زندگی‏ها‏ی جالبی دارند و این خطر وجود دارد که اگر سرگذشتشان مستندسازی نشود برخی از ساکنان مسن آن برای همیشه از دنیا بروند. به محض این که این روایت‏ها‏ از بین بروند دیگر نمی‏توانیم آنها را به گذشته برگردانیم.»


اعضای طرح تاریخ شفاهی وارنز توست متشکل از هلن‏ها‏وکینز Helen Hawkins (هماهنگ کننده طرح) جیل کلوراJill Culora  (روزنامه نگار) داگ هینمن Doug Hinman (پژوهشگر) کریستین مک دولناد Kristin MacDonald (مولف) ناتان آرند Nathan Arndt (متصدی) و داربی پونتزDarby Pontes  (تاریخ نویس) خواهد بود. جهت اطلاعات بیشتر با هلن‏ها‏وکینز تماس بگیرید.

مترجم: مینا نقی زاده

منبع: ایست بی رود آیلند


http://www.ohwm.ir/show.php?id=2486
تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.