شماره 161    |    7 خرداد 1393



نمایشگاه موقت بر اساس خاطرات اهالی ویندرمر آغاز به کار کرد

در این ماه یک نمایشگاه موقت بر اساس تاریخ شفاهی دریاچه ها در بخش لِیکLake District  انگلستان آغاز به کار کرد.
طرح آب‏های پاک The Clear Waters project با  بیش از چهل داوطلب از اهالی ویندرمر Windermere درباره خاطراتشان از منطقه در دهه 1940، مصاحبه کرد.
مصاحبه‏شوندگان شامل ماهی‏گیران، علاقمندان حیات وحش، قایقرانان، گردشگران، صاحبان کسب و کار، نگهبانان، و دانشمندانی بودند که در منطفه ویندرمر زندگی و کار می‏کردند.
مسئول پروژه، گری راش‌ورث Gary Rushworth، می‌گوید: «ما موفق شدیم خاطرات و افکار  مردم معمولی را با اطلاعات و عقاید علمی ترکیب کنیم.
برای مثال نقطه نظرات ماهیگیران، افسران شیلات و کارشناسان محیط زیست بینش ارزشمندی در خصوص تغییرات در جمعیت ماهی‏ها در ویندرمر پدید آورد.
برخی خاطرات چشم‏انداز جدیدی در خصوص مسائل جدید نظیر محدودیت سرعت قایق در ویندرمر ایجاد کرد.
خاطرات دیگر، وقایع تاریخی نظیر سهم ویندرمر در جنگ جهانی دوم را روشن ساخت.
طرح آب‏های پاک توسط انجمن زیست‏شناسی آب آشامیدنی Freshwater Biological Association مدیریت و صندوق بخت‏آزمانی هریتیج Heritage Lottery Fund بودجه آن را تامین می‌کند.»
نسخه کامل مصاحبه‏های آب‏های پاک همراه با نسخه پیاده‏شده در انجمن زیست‏شناسی آب آشامیدنی و گروه تاریخ شفاهی امبل ساید  Ambleside Oral History Group بایگانی و نگهداری می‌شوند.
نمایشگاه موقت (مه 2014 تا مه 2015) و وب سایت (در اوایل ژوئیه 2014 راه اندازی شد)، با استفاده از ضمیمه صوتی مصاحبه‌ها، و عکس‏های تاریخی و معاصر، برخی از تغییرات کلیدی در ویندرمر را تشریح خواهند کرد.
نمایشگاه در سالن گالری هنری ابوتAbbot Hall Art Gallery  در 21 مه و فقط با  حضور مدعوین  آغاز به کار کرد. مصاحبه‏شوندگان آب‏های پاک و سازمان‏های محلی از جمله اداره حیات وحش کامبریا Cumbria Wildlife Trust و اداره خدمات رفاهی United Utilities در آن حضور خواهند یافت.

ترجمه: اشرف السادات میرکمالی

منبع: thewestmorlandgazette


http://www.ohwm.ir/show.php?id=2239
تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.