شماره 7    |    8 دي 1389



"حديث صبر و ايثار"

خاطرات "سلام‌الله كاظم‌خاني" از دوران اسارت در اردوگاه‌هاي رژيم بعث عراق در كتابي با عنوان "حديث صبر و ايثار" تدوين و توسط انتشارات انديشه زرين منتشر شده است. كاظم‌خاني در حال حاضر، معاونت پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش شهرستان آبيك را برعهده دارد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) در ابتداي "حديث صبر و ايثار" ماجراي اسير شدن كاظم‌خاني، نحوه بازجويي نيروهاي بعثي عراق از وي، برخورد آن‌ها با اسرا و وضعيت اردوگاه‌ها تبيين شده‌اند.

راوي خاطرات سعي كرده روايت كاملي از محل اسارت خود و حوادث ارايه كند و توصيف برپايي مراسم عزاداري در ماه‌هاي محرم و رمضان، وضعيت اسرا در زمان پذيرش آتش‌بس و پس از آن و شنيدن خبر رحلت امام‌خميني(ره) از آن جمله‌اند.

كتاب "حديث صبر و ايثار" در قطع رقعي و 80 صفحه، با شمارگان 2 هزار نسخه و بهاي 15 هزار ريال، به همت انتشارات انديشه زرين وارد بازار نشر شده است.

سلام‌‌الله كاظم‌خاني، اسفند سال 1360 براي اولين بار در جبهه‌هاي دفاع مقدس حاضر شد و بيست‌ودوم فروردين سال 1366 در عمليات كربلاي 8 و منطقه شلمچه،‌ به اسارت نيروهاي بعثي عراق درآمد.

او پس از تحمل سه سال و نيم اسارت در اردوگاه شماره 11 تكريت، روز پنجم شهريور سال 1369 به ايران بازگشت و در آموزش و پرورش شهرستان آبيك مشغول به كار شد. وي در حال حاضر، معاونت پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش اين شهرستان را برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری کتاب ايران (IBNA)


http://www.ohwm.ir/show.php?id=156
تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.