شماره 80    |    4 مرداد 1391



یادی از آن روزهای شمیران

کندوکاو تاریخ شفاهی در پس کوچه های شمیران

جشنواره «یادی از آن روزهای شمیران» توسط خانه پژوهش سرای محله تجریش و کانون جوانان منطقه یک در دو بخش خاطره نویسی و مستندات برگزار می‏شود.
علاقه‏مندان می‏توانند با ارسال آثار خود تا پایان شهریور 1391 به خانه پژوهش سرای محله تجریش و یا کانون جوانان منطقه یک در این جشنواره شرکت نمایند.

این جشنواره توسط خانه پژوهش سرای محله تجریش پاییز 1391 (آبان  و آذر) برگزار  می‏شود و در انتها به افراد برتر هدایای ارزنده‏ای تقدیم خواهد شد.
 مجموعه خاطرات در قالب کتاب و مستندات به صورت لوح فشرده و به نام صاحب اثر منتشر می‏شود.

علاقه‏مندان می‏باید خاطرات مکتوب را بین دو تا ده صفحه تهیه و به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. در بخش مستندات نیز می‏توانند در قالب تدوینگر و یا گردآوری -شامل تهیه مصاحبه تصویری و فیلم- حضور یابند.

محورهای جشنواره:
زندگی در شمیران، پیشه‏ها، مشاغل و صنایع دستی در شمیران، رویدادهای مهم تاریخی-  فرهنگی شمیران، اتفاقات تاثیرگذار اجتماعی نظیر(وارد شدن وسایل ارتباط جمعی همچون رادیو، تلویزیون، سینما و...)، بلایای طبیعی و انسانی(جنگ جهانی دوم، جنگ هشت ساله، بیماری‏های مسری، فقر، جیره‏بندی و ...)، آداب و رسوم در شمیران، منش و رفتار مردم شمیران و مشاهیر و مفاخر

سرای محله تجریش: میدان قدس، ابتدای خیابان تجریش، ابتدای خیابان شریعتی، جنب داروخانه نگین

جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 22399586 خانم مریم فهیمی و یا همراه 09122183277 محمد شکرانی دبیر جشنواره تماس حاصل فرمایند.

خبرنگار: جواد کلهر 



http://www.ohwm.ir/show.php?id=1346
تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.