شماره 79    |    28 تير 1391



«چهار خرس» مستند می شوند

اداره راه و ترابری ایالت داکوتای شمالی در آمریکا اعلام کرده است که مجموعه تاریخ شفاهی پل‏های «چهار خرس Four Bears Bridge» را در فهرست اسناد برجسته دولتی در سال 2011 قرار داده است.
«گذر از رودخانه» نام یک دی وی دی است که اداره راه و ترابری داکوتای شمالی تولید کرده است و در آن از عکس ها و فیلم های تاریخی همراه با زیرنویس استفاده شده است تا گذشته سه پلی که با نام «چهار خرس» خوانده می شوند روایت شود.
انجمن کتابخانه‏های داکوتای شمالی در همایش سالانه خود در سال 2011  روایت تصویری «گذر از رودخانه» را در رای گیری برای انتخاب  اسناد برجسته پیشنهاد کرد. بر اساس این طرح، از میان اسناد اداره‏های دولتی ایالت داکوتای شمالی، سندهایی که کیفیت منحصر به فرد و سودمندی ویژه‏ای دارند، انتخاب و معرفی می‏شوند.
کمیته ملی در سال 2011 هر سه مورد پیشنهاد شده توسط انجمن کتابخانه‏های داکوتای شمالی را به عنوان سند برجسته برگزید. دو روایت دیگری که در کنار روایت «گذر از رودخانه» برگزیده شدند، یکی «راهنمای ردپای داکوتای شمالی» بود که آن را سازمان پارک‏ها و مکان‏های تفریحی داکوتای شمالی تهیه کرده بود و دیگری کاری بود با عنوان «خورشید دروغین و آفتابگردان» که به فولکلور و هنر عامیانه دشت‏های شمالی می‏پرداخت و شورای هنر داکوتای شمالی آن را عرضه کرده بود.

مترجم: رضا بهار
منبع: بیسمارک تریبیون

منبع: bismarcktribune


http://www.ohwm.ir/show.php?id=1341
تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.