شماره 79    |    28 تير 1391



کارگاه آموزشی در خوزستان

به گزارش سایت تاریخ شفاهی ایران؛ نهمین کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دو سطح مبانی و آموزش‏های تخصصی تاریخ شفاهی با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس استان خوزستان و دفتر مطالعات و ادبیات پایداری امور استان‏ها حوزه هنری در دو نوبت صبح و عصر روز‏های 28 و 29 تیر ماه سال جاری در موزه جنگ خرمشهر برگزار می‏شود. این کارگاه‏های آموزشی از سال گذشته با هدف ارایه طرح درس با عنوان تاریخ شفاهی برای علاقمندان این حوزه توسط دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری امور استان‏ها برنامه ریزی شده که تاکنون 7 دوره این کارگاه‏های آموزشی در برخی از استان‏های کشور چون سمنان، قم، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویر احمد، یزد و...  برگزار شده است. در نهمین کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اساتید و کارشناسان و پژوهشگران حوزه تاریخ شفاهی چون علیرضا کمری، قزوینی و قاسمی حضور دارند.
آموزش شیوه‏های گفتگو و مصاحبه، پیاده‏سازی، تحلیل و دسته‏بندی اطلاعات موضوعی و محتوایی، ویرایش و تدوین از جمله مباحثی هستند که توسط کارشناسان و اساتید این حوزه در کارگاه آموزشی یادشده مطرح می‏شوند.
چهارم مرداد ماه سال جاری نیز مراسم رونمایی «برگی از خطه کشوین» نوشته مسعود آتشگران، اثری تاریخی-پژوهشی و برشی از وقایع تاریخ معاصر و زندگی اجتماعی مردم قزوین در سال‏های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، به همت دفتر یادشده در قزوین برگزار خواهد شد.
این اثر به نحوه شکل‏گیری تشکل جوانان جمعیت حافظ وحدت قزوین اشاره داشته و به نوع مبارزه، فعالیت و اهداف این تشکل پرداخته است. نویسنده با استفاده از روش تحقیق کیفی و میدانی، شرح مشاهدات و جمع‏آوری اسناد و مدارک مستند و با استفاده از روش مصاحبه، داده‏های خود را گردآوری کرده است.
گفتنی است پیش از این مراسم رونمایی «انقلاب اسلامی در اردبیل»، ناگفته‏های پنهانی از تاریخ انقلاب اردبیل با تدوین علی درازی، به همت دفتر مطالعات و پایداری حوزه هنری امور استان‏ها، در حوزه هنری استان اردبیل برگزار شده است. این اثر در جشنواره تولیدات استانی حوزه هنری به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

خبرنگار فاطمه نوروند



http://www.ohwm.ir/show.php?id=1331
تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.