شماره 66    |    23 فروردين 1391



دوره آموزشی «تدوین تاریخ شفاهی جنگ» برگزار می شود

به گزارش سایت تاریخ شفاهی ایران؛ مرکز ملی اسناد و کتابخانه پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به عنوان یکی از متولیان و پیشگامان در حوزه آموزش مبانی نظری و عملی در حوزه تاریخ شفاهی در سال گذشته بود. این سازمان با همین هدف در طول سال گذشته موفق به برگزاری 15 کارگاه تخصصی و آموزش تاریخ شفاهی با رویکرد مباحث آموزشی با محوریت فنون و مهارت های مصاحبه در مقوله تاریخ شفاهی را با حضور اساتید و کارشناسان برجسته در حوزه تاریخ شفاهی برای علاقه مندان و فعالان این امر در برخی از استان های کشور برگزار کرد. 

بنا بر سیاستگذاری های این مرکز پیرو اهداف از پیش تعیین شده خود به منظور ارتقای سطح علمی و عملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس، سال 91 قرار است به شیوه های تدوین اثر در حوزه تاریخ شفاهی پرداخته شود.
به همین منظور مرکز اسناد و کتابخانه پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کارگاه آموزشی 2 روزه ای با عنوان «تدوین تاریخ شفاهی جنگ» با حضور اساتید و کارشناسان، پژوهشگران تاریخ شفاهی و جمعی از نویسندگان و فعالان حوزه تاریخ شفاهی در سراسر کشور برگزار می کند. این دوره آموزشی در 20 و 21 اردیبهشت ماه سال 1391 به ترتیب در ساعات (8 صبح تا 18 عصر) و (8 صبح تا 12 ظهر)در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.
در این دوره آموزشی اساتید و کارشناسان حوزه تاریخ شفاهی قرار است به موضوعاتی چون؛ «روش تدوین»، «آیین نگارش»، «روش پژوهش»، «انتقال تجربه»، « آمادسازی کتاب» و «کلیات تاریخ شفاهی  و مصاحبه» بپردازند.
علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزشی «تدوین تاریخ شفاهی جنگ» می توانند به آدرس وبلاگ http://k-faramarzi.blogfa.com/ مراجعه نمایند.

خبرنگار: فاطمه نوروند



http://www.ohwm.ir/show.php?id=1163
تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.