شماره 66    |    23 فروردين 1391



زیبایی خاطرات دفاع‌مقدس، حاصل ایثار است

دکتر احمدی‌نژاد در آیین رونمایی كتاب «صیاد دل‌ها»:

دكتر محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری در مراسم بزرگداشت شهید صیادشیرازی و آیین رونمایی از دو اثر مرتبط با این فرمانده شهید ارتش، از ایثار به عنوان رمز كمال انسان و ماندگاری ارزش‌های الهی یاد كرد و افزود: اگر خاطرات دوران دفاع‌مقدس را مرور كنیم، می‌بینیم كه همه آن زیبایی‌ها حاصل ایثار بوده و اگر از شجاعت و عدالت رزمندگان حرفی در تاریخ باقی مانده به خاطر ایثار، انسانیت و اخلاق آن‌هاست.

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی و یادواره 110 فرمانده شاخص دوران دفاع‌مقدس، صبح (21 فروردین ماه) با حضور دكتر «محمود احمدی‌نژاد» رییس جمهوری و سردار سرلشكر بسیجی دكتر «سید حسن فیروزآبادی» رییس ستاد كل نیروهای مسلح و جمعی از مقامات لشكری، در مسجد جهاد ستاد كل نیروهای مسلح برگزار و از دو كتاب «امیر دل‌ها» و «صیاد دل‌ها» رونمایی شد.

دكتر محمود احمدی نژاد در آغاز این مراسم، شهیدان را ستاره‌های درخشان عالم انسانیت و مسیر كمال و اعتلای بشریت خواند و گفت: شما می‌دانید، موضوع اصلی آفرینش انسان این است كه خدا عالم را برای انسان خلق كرده و انسان را برای خود.

وی در ادامه با تأكید بر این كه انسان باید تجلی علم، حكمت،‌ رأفت و خلاقیت باشد تصریح كرد: همه سنت‌های الهی در جهت شكوفایی انسان هستند و هر رشد و اعتلا و شكوفایی الهی مستلزم ایثار است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، از ایثار به عنوان رمز كمال انسان و ماندگاری ارزش‌های الهی یاد كرد و افزود: اگر خاطرات دوران دفاع‌مقدس را مرور كنیم، می‌بینیم كه همه آن زیبایی‌ها حاصل ایثار بوده و اگر از شجاعت و عدالت رزمندگان حرفی در تاریخ باقی مانده، به خاطر ایثار، انسانیت و اخلاق آن‌هاست.

در ادامه این مراسم، دو كتاب «امیر دل‌ها» و «صیاد دل‌ها» با حضور دكتر محمود احمدی نژاد، فرزند شهید صیاد شیرازی و جمعی از همرزمان وی رونمایی شدند.

كتاب‌های «امیر دل‌ها» و «به یاد صیاد دل‌ها و 110 فرمانده شهید دفاع‌مقدس»، زندگی‌نامه و خاطرات امیرسرتیپ شهید علی صیادشیرازی و جمعی از فرماندهان شهید در جنگ‌تحمیلی عراق علیه ایران را دربرگرفته‌اند.

خبرنگار : مریم اسدی جعفری

منبع: خبرگزاری کتاب ایران (IBNA)


http://www.ohwm.ir/show.php?id=1159
تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.