شماره 63    |    17 اسفند 1390



نمایشگاه عکس تاریخ شفاهی از زنان حرفه ای تئاتر

اتحادیه زنان حرفه‏ای تئاتر نمایشگاه تاریخ شفاهی در کتابخانه عمومی نیویورک برگزار خواهد کرد

اتحادیه زنان حرفه‏ای تئاتر با همکاری بخش هنرهای نمایشی کتابخانه عمومی نیویورک «تجلیل از میراث ما: نمایشگاه عکس تاریخ شفاهی از زنان حرفه ای تئاتر» را در روز 8 مارس، 18 اسفند، برگزار خواهد کرد.
نمایشگاه رایگان نیز در 28 آوریل، 9 اردیبهشت در نگارخانه پلازا کوریدورPlaza Corridor  مرکز هنرهای نمایشی دوروتی Dorothy و لویس ب. کولمن Lewis B. Cullman   کتابخانه عمومی نیویورک آغاز به کار خواهد کرد. «تجلیل از میراث ما» گرامی‏دارنده یاد زنانی است که نامشان در مجموعه «تئاتر روی فیلم و نوارکاست» در مرکز لینکن هنرهای نمایشی کتابخانه عمومی نیویورک ثبت شده‏است.
براساس نوشته‏های مطبوعات، اتحادیه زنان حرفه‏ای تئاتر که در 2012 سی‏امین سالگردش را جشن می‏گیرد، در  این نمایشگاه، میراث تاریخ شفاهی مجموعه برجسته ای از زنان حاضر در تئاتر معاصر آمریکا را که از سال 1992 گردآوری شده، ارایه و گرامی خواهد داشت.
علاوه بر این، وب سایت اتحادیه، مصاحبه‏هایی از مجموعه تلویزیونی «زنان در تئاتر: مصاحبه با زنان برجسته تئاتر آمریکا» را پخش خواهد کرد. «زنان در تئاتر» شامل 65 مصاحبه است که در طول بیش از 5 سال ضبط و از تلویزیون دانشگاه نیویورک پخش شده‏اند. کپی این مصاحبه‏ها از طریق آرشیو «تئاتر بر روی فیلم و نوارکاست» در دسترس دانشجویان، متخصصان تئاتر، محققان و عموم علاقمندان  قرار دارد.
اتحادیه زنان حرفه ای تئاتر یک سازمان غیرانتفاعی است که برای «گسترش دید و افزایش فرصت ها برای زنان در زمینه تئاتر» تلاش می‏کند.
این نمایشگاه روزهای دوشنبه و پنج شنبه از ساعت 8، روزهای سه شنبه –چهارشنبه و جمعه- شنبه از ساعت 6 دایر است.

برای اطلاعات بیشتر به   www.NYPL.org  یا    www.theatrewomen.org. مراجعه کنید.

مایکل جیویا
Michael Gioia
mgioia@playbill.com
ترجمه: صفا صهری

منبع: playbill


http://www.ohwm.ir/show.php?id=1117
تمام حقوق اين نشريه متعلق به سايت تاريخ شفاهي ايران [oral-history.ir] است.